Bel ons: +31 6 40517146
Cardio Kickboksen
CardioKickboksen

Cardio Kickboksen

Cardio kickboksen is een work-out waarbij je doormiddel van kickbokstechnieken aan je conditie werkt. Je tegenstander bij cardio kickboksen? Dat ben je zelf! Het doelwit? Dat is de bokszak.

Wat is cardio kickboksen?

Cardio kickboksen bestaat uit een mix van cardiotraining en kickbokstechnieken op de bokszak. De oefeningen worden  op een leuke en afwisselende manier toegepast. Door de intensieve workout gaat je hartslag gaat omhoog met verbranding van een flink aantal calorieën tot gevolg. De verscheidende oefeningen bestaan uit stoten, trappen en knieën op de bokszak afgewisseld met diverse bodyweight oefeningen. Tijdens de cardio kickboksles wordt uitsluitend op de bokszakken gewerkt en wordt er niet gespard.

Voor wie zijn onze  cardio kickbokslessen geschikt?

Vanwege het gebrek aan lichamelijk contact is cardio kickboksen voor iedereen geschikt. Vandaar dat onze cardio kickbokslessen bezocht worden door mannen en vrouwen van iedere leeftijd. Je kunt op ieder niveau instappen. Natuurlijk pushen we je om het beste van jezelf naar boven te halen, maar je volgt je eigen tempo. Naarmate je meer lessen volgt zal je zien dat het stoten en trappen met meer automatisme gaat en je jezelf naar een steeds hoger niveau kan tillen.

Hoe ziet een reguliere cardio kickboksles bij Ryu eruit?

Na het elkaar begroeten doormiddel van een boks beginnen we met een warming-up. De warming-up bestaat uit een combinatie van oefeningen waarbij iedere spiergroep aangesproken wordt. Wanneer we de hartslag op peil hebben gebracht en de spieren warm en soepel hebben gemaakt is het tijd om echt van start te gaan.

Na de warming-up komt er een flinke lijst van drills en lichaamsgewicht oefeningen aan bod. Omdat we altijd in tweetallen werken heb je tussendoor voldoende rustmomenten om op adem te komen. Een salvo van stoten wordt afgewisseld met push ups. Nu je armen als pap beginnen te voelen is het tijd om aan de benen te werken. In een minuut tijd probeer je zoveel mogelijk hoge trappen te plaatsen op de bokszak. Na het plaatsen van je laatste trap doe je een stap achteruit en ga je nu hetzelfde doen maar dan met squats.

Na een aantal rondes van soortgelijke gecombineerde oefeningen is het bijna tijd voor de cooling-down en stretch. Eerst pakken we nog even de buikspieren aan doormiddel van sit-ups en planks. Laat die zomer maar komen, je sixpack is er klaar voor.

De les wordt op dezelfde manier afgerond als dat deze werd begonnen. Doormiddel van een handdruk bedanken we iedereen voor zijn inzet, aanwezigheid en bijdrage aan de training.

Wat zijn de benodigdheden voor een cardio kickboksles?

  • T-shirt & korte broek zonder ritsen e.d.
  • Handschoenen (eventueel te leen)
  • Handdoek
  • Bidon/ fles
  • Slippers

Ook handig om te weten?

Interesse in een cardio kickboks proeftraining?

Wil je graag een keer meetrainen of zit je nog met vragen of onze cario kickbokslessen iets voor jou zijn? Neem direct contact met ons op via het contactformulier aan de linkerkant.