Bel ons: +31 6 40517146
Strength & Conditioning

Intensiteit

Afvallen - 80%
Spiermassa - 85%
Cardio - 75%
Kracht - 75%

Strength & Conditioning

Strenght & conditioning is de ideale training voor iedereen die aan zijn conditie en kracht wilt werken doormiddel van no nonsense oefeningen met materialen zoals kettlebells, barbells, prowlers en nog veel meer.

Wat is strenght & conditioning

In de strenght & conditioning lessen werk je aan het verbeteren van je conditie en aan het opbouwen van spieren. Hierbij geloven wij in back-to-basic aanpak. Je zult bij ons niet op een loopband of crosstrainer worden gezet of squaten met een Smith machine. Wat je wel kunt verwachten zijn circuittrainingen die vol zitten met barebell squats, benchpresses, deadlifts en tireflips.

Doorgaans wordt de strenght & conditioning les in de Monkey Shack gegeven. Echter, wanneer het lekker weer is nemen we onze trainingsmaterialen mee naar buiten. Op die manier werk je niet alleen aan je kracht en conditie, maar krijg je ook nog een gezonde dosis vitamine D binnen.

Hiernaast nemen we met onze strenght & conditioning groep meerdere malen per jaar deel aan verschillende opstacle runs. Dit maakt strenght & conditioning tot een uitdagende kracht-en-conditie les met leuke optionele extra’s.

Voor wie zijn onze  strenght & conditioning lessen geschikt?

Onze strenght & conditioning lessen zijn geschikt voor iedereen die zichzelf sterker en fitter wilt maken. Instappen kan op ieder niveau. Natuurlijk pushen we je om het beste in jezelf naar boven te halen maar je volgt je eigen tempo. De strenght & conditioning lessen zijn ook zeer geschikt voor iedereen die momenteel al één of meerdere sporten beoefend maar hiernaast graag nog een of twee extra avonden in de week aan zijn kracht en conditie wilt werken.

Hoe ziet een reguliere strenght & conditioning les bij Ryu eruit?

Na het elkaar begroeten en een kort inleidend gesprek beginnen we met een warming-up. De warming-up bestaat uit een combinatie van oefeningen waarbij alle spiergroepen aan bod komen. Wanneer we de hartslag op peil hebben gebracht en de spieren warm en soepel hebben gemaakt gaan we verder met een serie van verschillende oefeningen.

Hoewel we bij de strenght & conditioning lessen doorgaans alle spiergroepen trainen komt het ook voor dat we ons tijdens een les focussen op één of meerdere specifieke spiergroepen zoals schouders en borstspieren. Vandaag staat er een uitdagende EMOM circuittraining op het programma. Na een halfuur lang iedere minuut een uitdagende oefening te hebben uitgevoerd druipt het zweet van je voorhoofd af.

Nadat we met zijn alle nog 100 dips in totaal hebben gemaakt is het tijd voor de cooling-down en stretch. De les wordt afgerond doormiddel van een high five. Op die manier bedanken we iedereen voor zijn inzet, aanwezigheid en bijdrage aan de training.

Wat zijn de benodigdheden voor een strenght & conditioning les?

  • T-shirt & sportbroek
  • Sportschoenen
  • Handdoek
  • Bidon/ fles

Ook handig om te weten?

Interesse in een strenght & conditioning proeftraining?

Wil je graag een keer meetrainen of zit je nog met vragen of onze strenght & conditioning lessen iets voor jou zijn? Neem direct contact met ons op via het contactformulier aan de linkerkant.